Goochelaar tijdens fotoshoot
Vorig jaar november, ging ik met een professionele fotograaf, Martine Aarts, op pad om goede, strakke en bijzondere foto’s te maken voor mijn website, flyers en andere commercieële doeleinden. Goede foto’s maken is namelijk een vak apart, maar ontzettend belangrijk. Dit is namelijk het eerste waarop ze jou als persoon beoordelen: “Is dit de goochelaar die wij op ons feest willen?”
Strijp-S
De datum was een paar weken van te voren vastgelegd en de locatie volgde niet snel daarna. In Eindhoven, is de wijk Strijp-S enorm populair, als het gaat om creativiteit, jonge ondernemers en mooie locaties. Dit is ook de wijk waar de Dutch Design Week plaatsvindt. Het was een bijzonder toffe dag, waarbij Martine ontzettend veel foto’s heeft gemaakt. Elke keer als een klant bij wilt inhuren als goochelaar en daarbij voor hun nieuwsbrief een promofoto aan me vraagt, stuur ik een foto dor van de fotoshoot.
Meer dan alleen goochelen
Zoals ik aan het begin van deze blog ook vertelde, zijn er zoveel dingen veel belangrijker dan het goochelen “an sich”. Klanten die je willen boeken, kennen je immers niet en kunnen niet afgaan op je kwaliteiten als goochelaar. Het enige wat je als in dit geval kunt doen, is de potentiële boekers een zo goed mogelijk gevoel geven, als ze je website bezoeken. Goede foto’s zijn daarbij van wezenlijk belang. Dit geeft ze een duidelijk beeld van wie ik ben, hoe ik eruit zie en of dit bij hun feest past.
Daarnaast is een promovideo een absolute must. Hier krijgen ze een duidelijk beeld van de entertainmentwaarde. Bovendien kunnen ze zich een duidelijk beeld vormen van de diverse shows en mogelijkheden. Zo kunnen ze bijvoorbeeld kiezen of ze iemand willen die als rondlopende goochelaar of tafelgoochelaar zijn kunsten vertoont. Voor een andere gelegenheid is een podiumshow bijvoorbeeld een perfecte opener. Uiteraard denk ik hierbij altijd mee met de klant om voor het betreffende event het best passende concept te maken.